Привітання
Проплескайте ритм
Розспівування
Розспівка "Тут і там"
Повторюємо пісню "Щебетала пташечка"
1. Щебетала пташечка
під віконечком,
сподівалась пташечка
весни з сонечком:
2. «Прилинь, прилинь,
чаронька, весна красная,
як легенька хмаронька
в небі ясная.
3. Осип луки перлами,
вкропи росами,
розлийся джерелами
стоголосими!»
4. Щебетала пташечка
під віконечком,
сподівалась пташечка
весни з сонечком.
У кожного музичного інструмента є своє забарвлення звучання, музиканти називають його тембром. Саме за тембром ми можемо навіть з заплющенними очима зрозуміти кто до нас звертається.
Тембр - забарвлення звучання голосу людини, або музичного інструмента.
Сьогодні ми помандруємо до казки «Петрик і Вовк», але не простої, а музичної. Її створив композитор Сергій Прокоф’єв для того, щоб познайомити дітей з інструментами симфонічного оркестру. Вона зрозуміла слухачам у всьому світі, адже написана мовою музики. Казку «розповідають» інструменти симфонічного оркестру
Оркестр - це колектив музикантів, які усі разом виконують одну музичну пєсу.
Симфонічний оркестр - оркестр, до складу якого входять майже усі музичні інструменти !
У цій казці музичні інструменти «зображують» казкових героїв. Різні музичні тембри передають характери казкових героїв.
З боліт, де смарагдова ряска
І з поля, чи просто з дупла
Співуча і лагідна казка
Стежинами нотними йшла
Стежинка веде до хатинки
де казка сховала секрет
Розкажуть про Петрика й Вовка
фагот і кларнет і квартет
Ховаються в нотних стежинках
галявини, ріки й ліси
Для кожного звіра й пташинки
у казки свої голоси
Як пташечка флейта засвище
Качками прокрячать гобої
І злого призлого вовчиська
валторни замінять собою
Однак поспішати не варто
це казка для тебе, ти знай
Чарівні сторінки дверцята
До нових казок відкривай
Словникова робота
Лейтмотив – коротка музична тема, що постійно звучить при появі одного й того ж героя.
Слухання музики
Рано-вранці Петрик вийшов на галявину.
Тему головного героя Петрика виконує струнна група інструментів оркестру: скрипки, альти, віолончелі, контрабаси.За звучанням цих інструментів можна визначити, який характер у Петрика.
Хлопчик крокує, ніби наспівуючи мелодію.
Перегляд відеоматеріалу
… У траві сиділа Пташка і цвірінькала.
Мелодія Пташки (флейта) мов пурхає на високих звуках.
Перегляд відеоматеріалу
Легка мелодія, відтворюючи спів пташки, звучить у високому регістрі, у швидкому темпі, і це допомогло нам упізнати пташку. Флейта високо звучить, і її спів нагадує співання пташок, тому для створення образу пташки композитор використав саме флейту. Інший інструмент не передав би характеру пташки.
Висновок: Сьогодні на уроці ми познайомилися з іще одним елементом музичної мови – тембром. Розглянути його особливості нам допомогла симфонічна казка Сергія Прокоф’єва „Петрик і Вовк”. у живописі важливий колір, у музиці — тембр. Зі зміною тембру змінюється і характер музики.
Тембр — це забарвлення звуку.
Підсумки уроку
1. Поясніть, що таке тембр ? Тембр — це забарвлення звуку.
2. Які музичні інструменти належать до струнної групи симфонічного оркестру? (скрипка, скрипка альт, контрабас, віолончель)
3. Назвіть автора симфонічної казки „Петрик і Вовк” (С.Прокоф’єв )
4. Які музичні інструменти ведуть тему Петрика із симфонічної казки С. Прокоф’єва „Петрик і Вовк”? Струнно смичкові інструменти