Вівторок, 08.07.2025, 15:07
Приветствую Вас Гість | RSS
Категории раздела
Звукові казки про музику [0]
Звукові казки про музику
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Мини-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя музичного мистецтва Ткаченко Олени Миколаївни

Чарівні перетворення

Привітання 

Проплескайте ритм

Розспівування 

 

Розспівка "Тут і там"

Повторюємо  пісню  "Щебетала пташечка"

1. Щебетала пташечка

під віконечком,

сподівалась пташечка

весни з сонечком:

 2. «Прилинь, прилинь,

 чаронька, весна красная,

як легенька хмаронька

в небі ясная.

3. Осип луки перлами,

вкропи росами,

розлийся джерелами

стоголосими!»

4. Щебетала пташечка

під віконечком,

сподівалась пташечка

весни з сонечком.

У кожного музичного інструмента є своє забарвлення звучання, музиканти називають його тембром. Саме за тембром ми можемо навіть з заплющенними очима зрозуміти кто до нас звертається. 

Тембр -  забарвлення звучання голосу людини, або музичного інструмента.

Сьогодні ми помандруємо до казки «Петрик і Вовк», але не простої, а музичної. Її створив композитор Сергій Прокоф’єв   для того, щоб познайомити дітей з інструментами симфонічного оркестру. Вона зрозуміла слухачам у всьому світі, адже написана мовою музики. Казку «розповідають» інструменти симфонічного оркестру

Оркестр - це колектив музикантів, які усі разом виконують одну музичну пєсу.

Симфонічний оркестр -  оркестр, до складу якого входять  майже усі музичні інструменти ! 

У цій казці музичні інструменти   «зображують»  казкових героїв.  Різні музичні тембри передають характери казкових героїв. 

З боліт, де смарагдова ряска 

І з поля, чи просто з дупла

Співуча і лагідна казка 

Стежинами нотними йшла

Стежинка веде до хатинки 

де казка сховала секрет 

Розкажуть про Петрика й Вовка 

фагот і кларнет і квартет 

Ховаються в нотних стежинках 

галявини, ріки й ліси 

Для кожного звіра й пташинки

у казки свої голоси 

Як пташечка флейта засвище

Качками прокрячать гобої 

І злого призлого вовчиська 

валторни замінять собою 

Однак поспішати не варто 

це казка для тебе, ти знай

Чарівні сторінки дверцята 

До нових казок відкривай 

 

 

Словникова робота

 

Лейтмотив – коротка музична тема, що постійно звучить при появі одного й того ж героя.

 

Слухання музики

 

Рано-вранці Петрик вийшов на галявину.

Тему головного героя Петрика виконує струнна група інструментів оркестру: скрипки, альти, віолончелі, контрабаси.За звучанням цих інструментів можна визначити, який характер у Петрика. 

Хлопчик крокує, ніби наспівуючи мелодію. 

 

Перегляд відеоматеріалу

 

… У траві сиділа Пташка і цвірінькала.

Мелодія Пташки (флейта) мов пурхає на високих звуках.

 

Перегляд відеоматеріалу

Легка мелодія, відтворюючи спів пташки, звучить у високому регістрі, у швидкому темпі, і це допомогло нам упізнати пташку. Флейта високо звучить, і її спів нагадує співання пташок, тому для створення образу пташки композитор використав саме флейту. Інший інструмент не передав би характеру пташки.

Висновок: Сьогодні на уроці ми познайомилися з іще одним елементом музичної мови – тембром. Розглянути його особливості нам допомогла симфонічна казка Сергія Прокоф’єва „Петрик і Вовк”. у живописі важливий колір, у музиці — тембр. Зі зміною тембру змінюється і характер музики.

Тембр — це забарвлення звуку.

                                  Підсумки  уроку

1. Поясніть, що таке тембр ? Тембр — це забарвлення звуку.

2. Які музичні інструменти належать до струнної групи симфонічного оркестру? (скрипка, скрипка альт, контрабас, віолончель)

3. Назвіть автора симфонічної казки „Петрик і Вовк” (С.Прокоф’єв )

4. Які музичні інструменти ведуть тему Петрика із симфонічної казки С. Прокоф’єва „Петрик і Вовк”? Струнно смичкові інструменти