Зустрічаймо літо!
Вітаю вас, діти! Розпочнемо урок з вправи:
Вранці сонечко встає вище, вище, (руки високо догори)
Вночі сонечко зайде нижче, нижче (руки униз).
Добре-добре сонечку живеться, (зробити ручками ліхтарики)
Весело-весело сонечко сміється. (плескати в долоні)
Сьогодні ми маємо засвоїти урок так, щоб відповісти на питання:
-Чи можуть пори року мати свої музичні фарби? Якими фарбами можна зобразити літо?
Діти, наближається літо. На вас чекають радісні та веселі канікули. А якою може бути музика літа? Дзвінкий спів пташок, гудіння бджілок та джмелів, тихий шелест листя, граційний танок метеликів.Так, сонечко пригріває, природа прокидається, з’являються метелики. Вони такі гарні та різнокольорові.
-А якими звуками ви б озвучили ніжний танок метеликів?
-У якому темпі звучала б ця музика?
Поміркуємо, який танець танцюють метелики – веселий, грайливий, мрійливий, легкий, сумний, різкий?..Краще уявити його нам допоможе п’єса композитора Е.Гріга (портрет), який писав багато музики про природу.
Слухання: Е. Гріг. «Метелик»
Аналіз-інтерпретація музичного твору
— Який настрій викликає ця музика?
-Чи можна назвати цю п’єсу «Баба-Яга» або «Ведмідь»?
-У якому темпі рухаються метелики?
-Що можна уявити, слухаючи цю музику?
-Який характер танцю метелика? Що він нагадує: хоровод, вальс, гопак чи, може, сучасний танець?
-Чи літають метелики холодної пори? У дощ?
Імпровізація (пластична) — Перетворимося на метеликів і закружляємо у танці.
-З чим метелик схожий? Чи розпускаються квіти без сонечка?
-А яке сонечко? Давайте оберемо відповідні слова до нього.
Веселе, лагідне, життєдайне, грайливе, яскраве, добре, тепле, радісне.
— Як радісно просинатися з сонечком! Сонечко може покликати у подорож. Про сонечко також є пісні, інструментальні твори. Невідомий автор (народна пісня) написав чудову дитячу пісеньку про сонечко.
Василь Барвінський створив інструментальну версію для фортепіано.
Слухання: В.Барвінський «Сонечко»
Аналіз-інтерпретація музичного твору
— Який настрій музики?
-Яку українську народну пісню нагадала музика? («Вийди, вийди, сонечко»)
-Що ви уявили, коли слухали цю музику?
-Яким буває сонечко? Пригадайте, у яких піснях оспівується сонечко.
-На якому музичному інструменті можна зіграти сонячну музику?
Дамо характеристику твору:
*радісна; *сумна; *грайлива; *похмура; *святкова; *сонячна
Етап закріплення засвоєних знань
Які «літні» композиції ми послухали? Які ще твори, присвячені літній порі, вам відомі?
Фізкультхвилинка
Етап вокально-хорової роботи
Розспівування.
Розучимо нову розспівку
Повторимо пісню минулого уроку
Етап висновків
Діти, то як може звучати музика літа?
Про будь-яке явище природи, про життєву подію можна розповісти словами, фарбами, музикою. Про літні настрої написано багато музичних творів.