Розучіть пісню "ТРАЛЯЛЯЙ"
1. Вже зозулі чорноброві полетіли за Дунай.
Залишився у діброві пересмішник траляляй.
Приспів:
Траляляй гнізда не має, в теплий край не відлітає.
Тільки й знає, що здаля все когось перекривля: «Тра-ля-ля!..»
2. Гей, послухай, траляляй! Ти даремно час не гай.
Краще в дуплах до зими запасай собі корми.
Приспів.
Співайте під мінусовку, намагайтеся встигати за темпом музики !
Повторіть зі мною пісню "Щебетала пташечка"
1. Щебетала пташечка
під віконечком,
сподівалась пташечка
весни з сонечком:
2. «Прилинь, прилинь,
чаронька, весна красная,
як легенька хмаронька
в небі ясная.
3. Осип луки перлами,
вкропи росами,
розлийся джерелами
стоголосими!»
4. Щебетала пташечка
під віконечком,
сподівалась пташечка
весни з сонечком.
Співаємо під мінусовку!
Розучіть пісню "Зацвіла в долині"
1.Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
2.Любо, любо стало,
Пташечка зраділа
Пташечка зраділа
І защебетала.
СПІВАЄМО ПІД МІНУСОВКУ !
Діти, сьогодні ми продовжуємо знайомитися з інструментами симфонічного оркестру і допоможе нам в цьому знайома вже вам симфонічна казка «Петрик і Вовк» композитора Сергія Прокоф’єва. Чому казка називається симфонічною? Тому що виконує цю казку симфонічний оркестр – оркестр, який складається із строго визначеного переліку інструментів. Люди вигадали різні музичні інструменти, щоб музика набула барв, і обєднали їх в оркестр.
Сергій Прокоф’єв був першим, хто вирішив ознайомити дітей з інструментами симфонічного оркестру у захоплюючій формі, у вигляді казки. Казку «розповідають» інструменти симфонічного оркестру. А щоб ви краще запам’ятали ці інструменти, він кожному герою казки «подарував» свій інструмент, який своїми музичними звуками, притаманними тільки цьому інструменту, змальовує цих героїв. У кожного героя казки є своя музична тема і свій інструмент з певним «голосом», тобто тембром.
На минулому уроці ми познайомилися з Петриком і Пташкою. Які інструменти зобразили Петрика?
(Петрика зобразив музичний квартет; це цілих чотири струнно-смичкових інструменти: дві скрипки, альт і віолончель). Запамятайте, діти: група струнно-смичкових інструментів.
Які інструменти зобразили Пташку?
(Духовий інструмент флейта. Флейта має дуже ніжний, дзвінкий голос, схожий на звучання сопілки. І сьогодні ми продовжимо знайомитись із групою духових інструментів: гобоєм, який зобразив качку, і кларнетом, який зобразив кицьку. Отже, продовжуємо подорож казкою.
Петрик і Пташка були справжніми друзями. Слідом за Петриком, перевалюючись з боку на бік, визирнула Качка. Вона зраділа, що Петрик не зачинив хвіртку, і вирішила поплавати у великій калюжі на галявині. Качка – вайлувата, рухається дуже повільно, весь час кряче. Музика звучить повільно і тихо.
Тему Качки виконує дерев’яний духовий інструмент гобой. Він звучить не так прозоро, як флейта. Гобой, дуже схожий на флейту, але більший за розміром, і тому його голос звучить нижче. Він має густий, теплий тембр. У казці його звучання подібне до крякання качки. Ось послухайте.
Слухання: «Петрик і Вовк». Тема Качки
Чи змогли б звуки флейти характеризувати качку? (Ходу Качки передала м'яка мелодія, що звучить... у якому регістрі?)
(У середньому регістрі )
— Чому саме флейта розкриває образ Пташки, а гобой характеризує Качку? Чи можливо, щоб було навпаки?
Флейта високо звучить . і її тембр нагадує співання пташок , а тембр гобоя ніби крякає і гарно відтворює образ качки . І звучить у середньому регістрі. А пташки співають у високому.(тобто тонше) Тому гобой не може відтворити спів пташок , тому що має середній регістр звучання. А флейта у свою чергу не відтворить спів пташки .
А ми, діти, рухаємось казкою далі.
Побачивши Качку, Пташка сіла поруч із нею на траву, і знизала плечима : «Яка ж з тебе птаха, коли ти і літати не вмієш ?», - сказала вона. На це качка відповіла : «Яка з тебе птаха, якщо ти плавати не вмієш?», і шубовсть у калюжу. Вони ще довго сперечались : Качка, плаваючи у калюжі, Пташка стрибаючи берегом.
Раптом Петрик насторожився: він помітив, що по траві крадеться Кішка. Киця – рухається обережно, підкрадаючись до пташки. Музика м’яка, тиха, приглушена. Ритм змінний. Можна почути кроки кішки, як ніби вона крадеться. Характер у Кицьки м'який, хитрий, обережний. Тему Кицьки в казці виконує дерев’яний духовий інструмент кларнет. Його звучання виразно передає м’які, скрадливі рухи Кицьки. Тембр його низький, м'який, спокійний, оксамитовий. Ось послухайте:
Слухання: «Петрик і Вовк». Тема Кицьки
Кожен із вас уявив героїв казки по-своєму. Вам допомогла в цьому музика. І тепер ви знаєте як звучать інструменти симфонічного оркестру із групи деревяних духових: ніжна щебетушка флейта (Пташка), задумливий гобой (Качка), м’який оксамитовий кларнет (Кицька). Духові інструменти поділяються на дерев’яні та металеві. Духові інструменти складаються з трубок з різних розмірів і форм, в яких «звучить» повітряний стовб, в них треба дмухати.
Підсумки уроку
1.Назвіть автора симфонічної казки „Петрик і Вовк” (С.Прокоф’єв )
2. Які музичні інструменти ведуть тему Качки із симфонічної казки С. Прокоф’єва „Петрик і Вовк”? (Гобой)
3. Які музичні інструменти ведуть тему Кицьки із симфонічної казки С. Прокоф’єва „Петрик і Вовк”? (Кларнет)
4.Які інструменти симфонічного оркестру із групи дерев’яних духових ви знаєте? (Флейта, гобой, кларнет)