Вівторок, 14.05.2024, 10:19
Приветствую Вас Гість | RSS
Категории раздела
Звукові казки про музику [0]
Звукові казки про музику
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архив записей
Мини-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя музичного мистецтва Ткаченко Олени Миколаївни

Фредерік Шопен

     

Відомості про Ф. Шопена

Доля нагородила поляків Шопеном, як німців Моцартом”, - так писали сучасники про молодого, надзвичайно талановитого польського музиканта.

Фортепіанна музика Шопена технічно досконала і, водночас, надзвичайно лірична. Їй властиві неперевершена мелодійність, щирість і вишуканість у передачі найрізноманітніших настроїв і почуттів. Невипадково видатний російський композитор і піаніст Антон Рубінштейн називав великого польського музиканта душею фортепіано. 1 березня 2010р. увесь світ відзначив 200-річчя з дня народження Ф.Шопена.

Фредерік Шопен мав унікальні музичні здібності. Фортепіано з дитинства було улюбленим інструментом Шопена-виконавця і Шопена-композитора. Свій перший твір для фортепіано — невеликий полонез — хлопчик написав у семирічному віці. Композиторський дебют був успішним: у тому ж році твір опублікували. У 12-річному віці він став одним із найкращих піаністів Варшави. Фредерік не відрізнявся міцним здоров'ям, тому кожне літо його відправляли в сільську місцевість, щоб свіже повітря відновило його сили. До п'ятнадцяти років він об'їздив усю Польщу. У кожній місцевості була своя музика: в Мазовії - мазури, у Плоцьку - куявякі, під Краковом - стрімкий і завзятий краков'як. З жанрами народно-побутової музики тісно пов'язані чимало творів Шопена і в першу чергу його танцювальні п'єси: мазурки, полонези, вальси. Після закінчення Варшавської вищої школи музики дев'ятнадцятирічного Шопена офіційно удостоїли характеристикою «музичний геній». Концертні програми, з якими ще зовсім юний Фредерік гастролював Європою, мали приголомшливий успіх. Видатний композитор Роберт Шуман писав тоді: «Шапки геть, панове, перед вами геній!». У цей же час у Польщі починається повстання. Шопен не може залишатися осторонь, він хоче битися за Батьківщину. Шопена не пустили до Польщі. Змучений протиріччями, він відправляється до Парижа. Звістка про розгром повстання і падіння Польщі застає його в Штутгарті. У своєму щоденнику Шопен напише: "... Не можна описати моє горе: я насилу його переношу!" Потрібні були не слова, а щось інше. Всі почуття, всі думки, віру в свободу Польщі, весь запал повстання він втілить за фортепіано - створить фортепіанний етюд c-moll, названий "Революційний". Майже весь доробок композитора складають фортепіанні твори: концерти, сонати, полонези, вальси, ноктюрни, скерцо, етюди та прелюдії... У більшості з них звучать відголоски польських народних мелодій. Останні 18 років свого життя Фредерік Шопен жив у Парижі. Він тяжко переживав розлуку з рідною Польщею. За заповітом композитора, його серце перевезли на Батьківщину і поховали у варшавському костьолі Святого Хреста. На мармуровій дошці біля урни з серцем Шопена викарбувані слова з Біблії: «Де скарб твій, там і серце твоє».

Відомості про ноктюрни Ф. Шопена.

Ноктюрн — це лірична п'єса з наспівною, широкою мелодією, «нічна пісня». Фредерік Шопен написав 21 ноктюрн. Ноктюрни Шопена відзначаються неперевершеним ліризмом, поетичністю та натхненням. Саме такі риси притаманні жанру «нічної пісні». У Шопена є й інші ноктюрни — глибокі, серйозні та зосереджені. У цих творах композитор-новатор вийшов за межі традиційного змісту ноктюрна, збагатив його настроями сильних і яскравих душевних хвилювань.

Скерцо

Шопен також був автором музичних творів, які називають скерцо. Скерцо виникло у вокальній музиці в XVI-XVII століттях. Так називали жартівливі, грайливі пісеньки. Згодом воно перетворилося на інструментальну п'єсу у швидкому темпі і тридольному розмірі. Скерцо - інструментальна п'єса у швидкому темпі і тридольному розмірі. Бетховен ввів скерцо до симфонії, а у творчості композиторів-романтиків (Шуберта, Шопена та Брамса) скерцо зазвучало як самостійна п'єса. У чотирьох яскравих і виразних скерцо, створених Шопеном, класичне розуміння жанру поєднується з неповторним власним стилем, «почерком» композитора.