Вітаю вас, діти, на уроці. В очікуванні свята Великодня, пригадаємо пісні над якими працювали на минулому уроці.
Проплескайте ритм
Співаємо пісню "Розмалюю писанку" плюс. Слова Д. Чередніченко музика В. Кравчука
Проспівайте цю пісню під фонограму
Тема нашого сьогоднішнього уроку вам точно сподобається, бо називається вона "Герої дитячих книжок"
-З якими казковими героями ви вже познайомились на попередніх уроках мистецтва? (Лускунчик, Лисичка, Котик і Півник, Коза-Дереза)
Ця дивна країна довкола – чудесна,
І все там – чарівне,
Скрізь – диво-краса.
Подумайте, друзі,
Промовте, будь ласка,
Яка це країна?
Згадали? Це ж – казка…
-Діти, чи любите ви казки? Звісно, усі діти люблять казки, адже вони – наші улюблені книжки в дитинстві!
-Як ви вважаєте, чи може мистецтво допомогти нам краще зрозуміти зміст казки, охарактеризувати її героїв?
— Сьогодні ми разом з вами відправимося в гості до казки.
Казка — вигадка, всяк знає,
Але казка — дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Гадаю, що всі знають казку «Спляча красуня» відомого французького казкаря Шарля Перро. У ній, як і у будь-якій казці, добро стикається зі злом і перемагає його. У казці розповідається про прекрасну принцесу Аврору, яка з волі злої феї Карабос заснула чарівним столітнім сном. Композитор Петро Чайковський написав музику до балету-казки «Спляча красуня». Згадаємо, що таке балет.
(Балет – це музична вистава, в якій герої не розмовляють і не співають, а лише танцюють. Балет — це не простий танок!
Це вистава, як кіно,
Де оркестр звучати має,
А актор танцює й грає.) (А. Шкода)
— Які його особливості? (Балет – це музика, танець, декорації, костюми.)
Який балет композитора П.І.Чайковського вам відомий? (Лускунчик)
Робота з підручником: с. 105 (балет), с.104 (вступ)
Давайте переглянемо м/ф «Спляча красуня»
Перегляд м/ф «Спляча красуня»
Сценарій, тобто зміст балету називається лібрето. Щоб глядачі могли краще зрозуміти, про що йдеться в балеті, перед виставою у фойє театру (тобто коридорі) продають друковані програмки з лібрето, і глядачі слідкують за діями на сцені, поглядаючи у програмки. Композитор пише музику до балету теж на основі лібрето, яке замовляє письменнику-лібретисту. Лібрето створюється на основі казки або роману, але відрізняється від першоджерела.
— Давайте ми з вами поринемо в казку і перенесемося до палацу короля й королеви.
Ми з вами потрапили на бал, який давали на честь пробудження принцеси та її весілля. У палаці зібралися гості. Привітати Аврору й Дезіре прийшли добрі феї і персонажі чарівних казок — Червона шапочка і Сірий вовк, Кіт і Кішечка, Попелюшка і Принц, Блакитний птах і принцеса Флоріна.
Зараз ми подивимось фрагмент балету П.І.Чайковського «Спляча красуня», саме танець «Полонез», яким відкривали бали.
Перегляд фрагмент балету П.І.Чайковського «Спляча красуня» (3 дія-«Полонез»)
-Яким є настрій цього музичного твору? (веселий, сумний, загадковий, урочистий, спокійний)
-Який інструмент виконував цей твір? (оркестр)
-Пригадайте, як називається музика, виконана на багатьох музичних інструментах?
(оркестрова)
Словникова робота.
Оркестр – це велика група музикантів, які грають на різних музичних інструментах. Керівник оркестру – диригент
Фізкультхвилинка
Підсумки уроку.
З яким твором ми сьогодні на уроці ознайомились? (П. Чайковський, балет «Спляча красуня»)
Сьогодні на уроці ми з’ясували цікаву річ: мистецтво допомогло нам перенестися у казковий світ.
Збіг наш урок, як коротка мить.
Дуже швидко в роботі час біжить.
І попрацювали ми не марно.
Й багато знань отримали — це гарно!
-За роботу по заслузі щиро дякую вам друзі!