Понеділок, 07.07.2025, 23:12
Приветствую Вас Гість | RSS
Категории раздела
Звукові казки про музику [0]
Звукові казки про музику
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Мини-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя музичного мистецтва Ткаченко Олени Миколаївни

Музика і рух

Чи полюбляєте ви подорожувати? Отже, сьогодні ми вирушимо у подорож. Який транспорт оберемо? Дуже приємно подорожувати потягом. Машиніст подає гудок, і ми рушаємо!

Гра «Потяг»

Увага, машиніст дає гудок! (Учні відтворюють звук «у-ууу, у-ууу/».) Потяг вирушає у путь. («Чух-чух, чух-чух, чух-чух».) Гуркочуть колеса. («Тук-тук, тук-тук».)

Чи відомо вам, що у XIX столітті потяги були рідкістю? Коли людство винайшло це диво техніки, російський композитор Михайло Глінка, вражений подорожжю залізницею, написав твір «Попутна пісня». Послухайте цю пісню та схарактеризуйте музику, використовуючи запропоновані слова.

Радісна       Енергійна      Стрімка      Невтомна       Швидка      Хвилююча

Захоплива    Збентежена    Незабутня    Піднесена    Голосна    Переможна

Слухання музики («Попутна пісня» М. Глінки)

 

  Талановиті митці завжди відображали знаменні події у своїх творах. М. Глінка був свідком відкриття першої в історії Росії залізничної колії та пуску першого потяга по ній. Ця подія настільки його вразила, що він написав музику на вірші Нестора Кукольника. Так з’явилася «Попутна пісня».  У пісні звучатиме слово «пароход», тобто потяг, що пересувається завдяки пару.  Послухайте твір ще раз та дайте відповідь на запитання.

- Які настрої ви відчули у музиці?

Повторне слухання музики («Попутна пісня» М. Глінки)

- Напишіть, що зображує та виражає музика твору. 

Зображує… (рух)… потяга _

Виражає… (схвильованість, радість)… пасажирів

Перша частина весела, швидка, схожа на скоромовку, зображує стрімкий рух потяга. Характер другої частини більш повільний, наспівний, нібито людина насолоджується поїздкою потягом. Головним для М. Глінки було передати емоції, тривогу, хвилювання людей. Композитор назвав твір «Попутна пісня» тому, що в ньому йдеться про враження, що виникли у дорозі.

-Чи цікавою була б ця пісня, якщо вона була б повільною? 

Наша подорож триває, і потяг привіз нас у казку. Ми дісталися моря і пливемо на старовинному вітрильнику. Раптом наш корабель наздо ганяє… Прислухайтеся…

-Кого зображує музика?

Слухання музики («Політ джмеля» М. Римського-Корсакова)

 Послухайте, як про це йдеться у казці О. Пушкіна.

Князь тут зменшився, стулився,—      І кораблик серед хвиль

І джмелем умить зробився.                  Наздогнав в одну хвилинку

Полетів щодуху джміль’                        Та й забився у щілинку.

Ви дізнаєтеся, що було далі, прочитавши цю цікаву казку. Вона вчить не бути добрими, щирими, але не надто довірливими поруч зі злими людьмі Упевнена, що ви переглядали мультфільм, що створено за цією казкою. А в театрі ви можете спостерігати дії казки у супроводі чудової музики. Оперу «Казка про царя Салтана» написав російський композитор Микола Римський- Корсаков. У молоді роки він був моряком і плавав на кораблі навколо світу. Це допомогло композитору передати в музиці чарівну красу морської природи. Фрагмент саме цієї опери, що називається «Політ джмеля», ми щойно прослухали. Можливо, ви відчули, як музика чудово передає дзижчання джмел

-На вашу думку, джміль летить чи сидить на гілочці?

-Завдяки чому ви дійшли цього висновку?

Джміль летить, адже звуки, що передають його рух,— то поступово підіймаються нагору, то опускаються донизу, то звучать гучніше, то завмирають.  

Гра  пантоміма

-Прослухайте вдруге цей фрагмент і разом із музикою зобразіть рух цієї  комахи.

Дитина кружляє під музику, як джміль (фрагмент).

Повторне слухання М.Римського-Корсакова «Політ джмеля».

А зараз пограємо у гру , яка називається : «Спіймаємо в долоньки»

Отже :  Я описую характер  музичного твору, а вам треба «спіймати» , (підкреслити) правильні слова. Характер музики  «Політ джмеля» :

Журливий, розслаблений , моторний, жвавий, нерішучий, несміливий, веселий, задумливий, піднесений, швидкий, добродушний, грайливий, дзвінкий,сонливий,сміливий, жалібний,нерішучий, боязливий, легкий, рішучий, напружений, плавний, енергійний

Висновки

Музика може зображувати звуки та рухи, картини природи й наві лишнього світу, змальовувати події життя, музичні портрети людей і тварин. Зображальність допомагає слухачам краще зрозуміти зміст музично го твору.

Вокально-хорова робота

Вокально-хорова робота.

Розспівування.

Розучимо розспівку 

А зараз будемо співати розспівку з рухами 

Розучування пісні: Пісня про маленьких звіряток 

А зараз виконаємо пісню про маленьких звіряток з рухами : 

Виконайте пісню про звіряток самі під музичний супровід

 

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 Наша подорож добігла кінця.

-Чи може музика зобразити рух?

-Як називається твір, що зобразив рух комахи? потяга?