Понеділок, 07.07.2025, 18:37
Приветствую Вас Гість | RSS
Категории раздела
Звукові казки про музику [0]
Звукові казки про музику
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Мини-чат
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Сайт вчителя музичного мистецтва Ткаченко Олени Миколаївни

Музика та інші мистецтва

Розучіть пісню "Прийди весно, прийди красна"

Прийди, прийди, весно красна,
 Чепури наш рідний край,
 Засвіти нам сонце ясне,
 З нами в гурті погуляй.
Там-та-ба-да-ба 
 Приспів.
 Принеси, весно, нам
 рясні дощі, рясні дощі,
 Принеси, весно нам,
 радощі, радощі.
 Хай всюди пісня луна,
 пісня луна, пісня луна,
 Хай нам зустрінеться
 дівчинонька гарна.

2 Прийди, весно, в наші села,
 Принеси нам дивних див,
 Очі синії веселок
 З хуртовинами садів.

Співаємо під плюсовку!

Співаємо під мінусовку

Бесіда про зв’язок музичного мистецтва з іншими видами мис­тецтва.

Музика — це мистецтво створення звуків, які відкривають нам безмежний світ людських переживань, настроїв та почуттів. Вона проникає в усі сфери діяльності людини й полонить кожного з нас, незалежно від національності, способу життя та інтелекту. Музика тісно пов’язана з іншими видами мистецтва. Віддавна вона «това­ришує» з літературою, бо без поезії не було б пісень. Вірним другом музики є також образотворче мистецтво: кожен штрих чи мазок на полотні — це застигла музика, а візерунок — майстерно втілений ритм. Без музики неможливо уявити жодного спектаклю, кінофільму чи мультиплікаційної стрічки. Не менш важливу роль відіграє музика  і    в цирковому мистецтві — без неї не було б неповторного відчуття свята, радості й очікування дива, яка дарує нам цирк. Мовою музики можна передати будь-яку дію та найтонші порухи душі людини, мінливість природи, картини реального та фантас­тичного світу. Музика взаємопов’язана з усіма видами та жанрами художньої творчості. Вона збагачує мистецькі образи, посилює їхнє емоційне сприйняття. «Звучить, як музика», — ці слова вважають найвищою похвалою будь-якому твору мистецтва.

Театр — вид мистецтва, в основі якого — виступ акторів на сцені перед глядачами. У музичному театрі, на відміну від драматичного і лялькового, зміст вистави розкривається мовою музики у поєднанні з іншими видами мистецтва.

Музика супроводжує людину все життя. Ви її чуєте, переглядаючи телевізійні передачі, фільми, мультфільми. Будь-яку сучасну кінострічку завжди супроводжує музика. Чимало відомих композиторів працювали в кіно: І. Дунаєвський, С. Прокоф'єв, М. Скорик, Є. Станкович, Д. Шостакович, А. Шнітке та ін.

 

Ви  вже   зрозуміли, що   форми   взаємозв'язку  мистецтв бувають надзвичайно  різні. Співдружність   музики,   поетичного   сло­ва,  танцювальних рухів, театралізованої дії   виникла   здавна   у   народних   обрядах. У   професійному   мистецтві — в опері та балеті, у театрі і кіно — му­зика стала невід'ємним   компонентом   мистецької   взаємодії. Музика в театрі, кіно, на телеба­ченні може ілюструвати дію, грати одну з головних  ролей, розкрива­ючи зміст спектаклю, кінофільму, передачі; підкреслювати   емоційний   стан, настрій   героїв.

  1. Виконання творчого завдання «Впізнай різновиди музичного мис­тецтва за малюнком». (стор.137 підручника)

Розгляньте малюнки і скажіть, до якого виду належить ця музика (демонстрація малюнків, на яких зображені виконавці музичних творів).

Завдання: розпізнати за малюнком різновид музичного мистецтва.

  1. — хорова                   3 — симфонічна
  2. — інструментальна    4 — вокальна

Спробуйте уявити танцювальні рухи артистів балету. Вам складно це зробити? Заплющте очі — й музика підкаже!

  1. Музичне сприймання. Л. Деліб. «Навшпиньки» з балету «Сільвія» (піцикато).

^ Музичний словничок ^ Піцикато (у перекладі з італійської — «щипати») — спосіб гри на смичкових музичних інструментах, коли звук видобувають не смичком, а щипком, торкаючи струни пальцями. Звук стає ^ уривчастим і тихішим.        ^

  1. Аналіз музичного твору.
  • Яке враження справила на вас музика? (інтригуючи, приємна, гумористична, танцювальна)
  • Охарактеризуйте засоби музичної виразності твору.(зміна темпу, гучності, легато і піцикато)
  • Які танцювальні рухи можна виконувати під цю музику? (кружляння, підскоки, скрадливі кроки)

- Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати? (струнно-смичковий оркестр)

  • Що в цій музиці було незвичним для вас? (балетна, прийом піцикато)
  1. Розповідь про композитора.

Клеман Філібер Лео Деліб — французький композитор, автор ба- летів, опер, оперет. Визнання композитору принесли кантата «Alger», балети «Струмок», «Коппелія» і «Сільвія», великі опери — «Так сказав король», «Жан де Нівель», «Лакме». Балети Деліба «Коппелія» (1870) і «Сільвія» (1876) вважаються першими симфонізованими балетами. Піцикато композитора з балету «Сільвія» написане для Сконання з балетом у супроводі оркестру. В балетах він утвердив художній принцип безперервності й гнучкості розвитку музично-танцюваль­них форм, намітив їхній зв’язок зі співучою та змістовною музикою пантомімних сцен. Балетами Деліба захоплювався П. Чайковський.

  1. Виконання творчого завдання.

Демонстрація ілюстрацій, на яких зображено фрагменти з кіно­стрічки, театральної постановки, циркової вистави, хореографічного номера або уривку з балету. (стор.139 підручника)

Завдання: розгляньте фотоілюстрації. Як музика допомагає людині сприймати дію? Чи можна уявити зображені дії без музики? Помір­куйте та доберіть до кожної фотоілюстрації відповідний музичний супровід.

Підберіть до фотоілюстрацій слова: кіно, театр, танець, цирк.

Музичний словничок                                               ^

Музика може зображати та супроводжувати дії, рухи, танці людини, а також події, сюжет, створюючи неповторні мистецькі образи. Цим вона об’єднує такі мистецтва, як театр, кіно, цирк, хореографію.  .        ^

  1. Бесіда про зв’язки музики з візуальними мистецтвами.

Багато   спільного   є   між   музикою   та  образотворчим  мистецтвом, хоча   їхні художні мови дуже відрізняються, особливо способом сприймання. Музика належить до часових мистецтв і сприймається слухом, а живопис, графіка, скульптура,   архітектура  - це просторові мистецтва, які ми сприймаємо зором. Тому   їх   взаємодія   досить   складна   і   розвивається   у   різних   напрямах.

Музика та образотворче мистецтво у процесі багатовікового розвитку нагромадили величезний арсенал виражальних засобів та можливостей. А оскільки ці види художньої творчості здавна супро­воджують і доповнюють одне одного, то й засоби їхньої виразності тісно переплелися між собою. Наприклад, характеризуючи музичний твір, часто вживають властиві образотворчому мистецтву терміни та  поняття палітра, відтінки, барви, засоби, колорит. І навпаки, відзна­чаючи довершеність твору живопису чи архітектури, використовують слова гармонія, мелодія, тон, напівтон тощо. Музика нерідко надихає художників і скульпторів на створення портретів музикантів-виконавців, натюрмортів із музичними інструментами, картин із музичними назвами: прелюдія, соната, симфонія, ноктюрн, фуга тощо. У такий спосіб вони створюють образи МУЗИКИ. І навпаки мотиви й особливості просторових мистецтв проникають у музику: виникають звукові «портрети» і «пейзажі» — фортепіанні акварелі, етюди-картини або симфонічні ескізи, фрески

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

Із якими видами мистецтва «товаришує» музика? (театр, цирк, кіно, хореографія, література, образотворче)

Яка музика звучала на уроці? Хто її автор? (Л. Деліб. «Навшпиньки» з балету «Сільвія» (піцикато).