Розучіть пісню «Школярі-школярики». Муз.О.Злотника; сл.Вратарьова
1.На підвіконні в класі квіти
Навпроти Гоголя портрет
А ми блукаємо по світу
Через мережу «Інтернет»
Якби не вчилися у школі
Ніколи б не почули ми
Про теорему Піфагора
І про частинки «не» і «ні»
Пр: Школярі, школярики
Очі як ліхтарики
По законах фізики
Зимно край вікна
Школярі школярики
Очі як ліхтарики
По законах лірики
Цілий рік весна
2. Але найкращий час у школі
Це добре знає кожен клас
Коли співа веселий дзвоник
І на перерву кличе нас
У всіх такі цікаві теми
Про макіяж і Брітні Спірс
І тільки мій рудий Ромео
Про мене знов складає вірш
Співаємо під плюсовку
Співаємо під мінусовку
-Чи помітили ви, що за засобами виразності вокальна музика дуже схожа з інструментальною?
Як і в інструментальній музиці, вокальна музика також має різний склад виконавців. Роздивіться уважно малюнок с 130. Про що він вам нагадує?
Як у інструметальній, так і у вокальній музиці може біти різний склад виконавців
Соло - один виконавець
Дует -2 виконавці
Тріо - 3 виконавці
Квартет -4 виконавці
Ансамбль - декілька виконавців
Хор -багато виконавців
Музичне сприймання. М Глінка. Романс «Венеціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів
М. Глінка. Хор «Слався» з опери «Іван Сусанін» у виконанні академічного хору та оркестру.
Аналіз музичного твору.
-Розкажіть про своє враження після прослуховування музичних творів. Характер романсу «Венеціанська ніч» у виконанні ансамблю вокалістів (а капела) романтичний, мрійливий. створюється настрій замилування природою вечірньої ріки і очікування романтичного кохання.
Хор «Слався» має хвалебний характер і прославляє російське воїнство і його міць, що вдало передає виконання великим хором у супроводі оркестру.
-В якій манері було виконано кожен твір: народній, академічній чи естрадній?
(Романс "Венеціанська ніч" виконаний в академічній манері, Хор "Слався" виконаний у народній манері)
-Охарактеризуйте засоби виразності у кожному творі.
(Романс «Венеціанська ніч»: мелодія трепетна, романтична,граціозна. Ритм рівномірний, темп рухливий, динаміка перемінна- то наростаюча, то вгасаюча, тембр – м’який , чистий;
Хор «Слався» мелодія – енергійна, стрімка, рішуча, ритм – чіткий, виразний, динаміка – голосна, тембр – дзвінкий, блискучий
-Які типи співацьких голосів вам вдалося розпізнати у цих творах?
Ансамбль – сопрано, альт, у хорі сопрано, альт, тенор, бас, кількість виконавців значно більша
-Який із цих творів виконує більша кількість виконавців? Чому ви так вважаєте? У Хорі більша кількість виконавців
Тому що в ансамблі кожний окремий голос чути, а у хорі вони зливаються разом
Бесіда з учнями про різновиди хорових колективів.
Ви зауважили, що кількість виконавців у двох творах М. Глінки була різною? Хор «Слався» виконував цілий хор, а романс — лише ансамбль.
А чи знаєте ви, що таке хор? Чи доводилось вам бути виконавцем у хорі? Чи знаєте, які види хорів існують?
Бувають також малий, середній, великий або зведений хори.
За манерою співу розрізняють академічний хор або народний хор.
академічний хор народний хор
Музичний словничок
Ансамбль — група виконавців, що виступають як єдиний художній колектив.
Хор — великий колектив співаків, створений для спільного виконання зазвичай багатоголосних вокальних творів з інструментальним супроводом або без нього.
За кількістю виконавців хори бувають: малий хор (12-20 осіб); середній хор (25-35 осіб); великий хор (50-60 і більше сіб); зведений хор (кілька сотень осіб)