Понеділок, 07.07.2025, 23:13
Приветствую Вас Гість | RSS
Категории раздела
Звукові казки про музику [0]
Звукові казки про музику
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Мини-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя музичного мистецтва Ткаченко Олени Миколаївни

Сонячні Італія та Болгарія

Привітання

 Розспівування 

Розспівка "Тут і там"

-Які народні музичні інструменти та танці прибалтів вам знайомі?

-Музика якого композитора  створила образ литовського народного танцю?

-Чи схожа музика балтійських народів на мотиви українських народних пісень?

-Розкажіть про музичні обряди, інструменти та традиції народів Балтії.

Наша музична подорож триває: ось перед нами виник чарівний сонячний італійський пейзаж.

Італія вважається колискою музичного мистецтва. Композитори всього світу захоплюються італійською музикою. Окрім того, Італія відома майстрами з виготовлення скрипок: Аматі, Гварнері та Страдіварі. їхні шедеври мають особливе звучання, що нагадує дзвінкі жіночі голоси. У дусі італійської баркароли написали свої фортепіанні твори композитори П. Чайковський та М. Лисенко.

Баркарола — пісня венеціанських човнярів.

Сьогодні прозвучить «Баркарола» композитора М. Лисенка. У цьому творі композитор використав українську народну пісню «Пливе човен».

Простежте за розвитком музики української народної пісні «Пливе човен», яку використав композитор у цьому творі. Визначте особливості музики: темпу, супроводу (темп-помірний, супровід –оркестр народних інструментів)

Слухання української народної пісні "Пливе човен"

Слухання  Микола Лисенко, Баркарола.

-Чи сподобався вам музичний твір?

-Чи хотіли б послухати його вдруге?

-Що можна уявити? (як пливе по річці човен)

 Фортепіанна п'єса М. Лисенка - один із найкращих творів композитора, пройнятий любов'ю до народної пісні. В ній композитор виразив любов до української пісні і рідної природи.

Подорожуючи Італією, Сергій Рахманінов захопився італійською музикою, що знайшло відображення в «Італійській польці». Вона, як і італійська пісня, дуже мелодійна та граційна.

- Пригадайте, як танцюють польку і чому вона має таку назву.

Полька — чеський веселий рухливий дводольний танець. Його виконують парами з підскоками. Характер у польки легкий, грайливий. Послухайте танок ще раз і легкими рухами рук, нібито танцюючи, підкресліть пульс музики.

Слухання Сергій Рахманінов. «Італійська полька».

-Який настрій викликає цей твір? (радісний, жвавий)

-Що ви уявляєте, коли слухаєте  цю музику? Який характер твору? (веселий танок з підскоками, характер – енергійний,радісний, жартівливий)

       ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА

Image result for сергій рахманінов картинки

Російський композитор Сергій Рахманінов зростав у музичній родині. Його дідусь був піаністом і композитором, батьки також займалися музикою. У чотирирічному віці він вже грав із дідусем у чотири руки. Коли майбутньому композиторові виповнилося дев'ять років, його зарахували до Петербурзької консерваторії.

Пригадайте, що таке скоромовка. Що для неї характерно? )швидке промовляння слів) Послухайте  болгарську народну пісню «Посадив я полин». Що вона нагадує? (укр..нар.пісню «Як служив у пана я»)

Слухання. Болгарська народна пісня «Посадив я полин».

Посадил полынь я,

А полынь все выше...

Козочку позвали,

Пусть полынь пощиплет.

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Волка попросили,

Пусть козу задавит.

Волка попросили,

Пусть козу задавит.

Волк давить козу не хочет,

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Пушку попросили,

Волка пусть застрелит.

Пушку попросили,

Волка пусть застрелит.

Пушка в волка не стреляет,

Волк давить козу не хочет,

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Пламя попросили,

Пушку пусть подпалит.

Пламя попросили,

Пушку пусть подпалит.

Пламя пушку жечь не хочет,

Пушка в волка не стреляет,

Волк давить козу не хочет,

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Воду попросили,

Пусть затушит пламя.

Воду попросили,

Пусть затушит пламя.

А вода не тушит пламя,

Пламя пушку жечь не хочет,

Пушка в волка не стреляет,

Волк давить козу не хочет,

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Ветер попросили,

Пусть засушит воду.

Ветер попросили,

Пусть засушит воду.

Нет, не сушит ветер воду,

А вода не тушит пламя,

Пламя пушку жечь не хочет,

Пушка в волка не стреляет,

Волк давить козу не хочет,

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Солнце попросили,

Ветер усмири-ка.

Солнце попросили,

Ветер усмири-ка.

Солнце ветер не смиряет,

Нет, не сушит ветер воду,

А вода не тушит пламя,

Пламя пушку жечь не хочет,

Пушка в волка не стреляет,

Волк давить козу не хочет,

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Тучу попросили,

Пусть закроет солнце.

Тучу попросили,

Пусть закроет солнце.

Туча солнце не скрывает,

Солнце ветер не смиряет,

Нет, не сушит ветер воду,

А вода не тушит пламя,

Пламя пушку жечь не хочет,

Пушка в волка не стреляет,

Волк давить козу не хочет,

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Козочка полынь не щиплет,

А полынь все выше...

Вона жвава, грайлива і жартівлива. Цій пісні характерне і розширення від куплету до куплету за рахунок додавання до кожного наступного куплету нових фраз. У цьому творі головна роль належить хору. Хоча слова цих двох пісень не всім зрозумілі, музика допомогла зрозуміли їх характер і зміст.

Отже, кожен народ має свою не лише розмовну, а й музичну мову. Вона, на відміну від розмовної, зрозуміла нам без перекладу, за її допомогою виражають певні почуття й образи.  Болгари належать до групи слов’янських народів, тому музика пісні схожа з українською, дуже схожі й наші мови.

-Який характер музики, особливості виконання? (характер-жартівливий, особливість- виконується скоромовкою.  

-Який жанр пісні?     (жартівлива, ігрова)

Діти, повторимо пісню півник

Розучування НАША ВЧИТЕЛЬКА Вірші Н. Іванової   Музика А. Олєйнікової

Діти, послухайте пісню "Наша вчителька" Муз.Ф.Олейнікова, вірші Н.Іванової

Тепер виконайте пісню самостійно

 

  • Допоможи Тріольчику обрати слова-характеристики творів, які слухали на уроці.

(баркарола- світла, замріяна, ніжна; «Італійська полька»- весела, ритмічна, швидка, яскрава)

  ПІДБИТТЯ  ПІДСУМКІВ УРОКУ

-Яке враження склалося у вас від музичних творів? (характер «Баркароли»-сумний, «Італійської польки» - веселий, «Посадив полин я»- жартівливий)

-Що їх об'єднує? (об’єднує твори те, що вони виражають настрій і почуття, і мова музики різних народів зрозуміла без перекладу)

Музика - спільна мова всіх народів. Музичні  твори композиторів близькі своєю поетичністю та мелодійністю і близкість музичної мови народів не випадкова - їх споріднює любов до рідного краю, народу, щире та емоційне ставлення до краси рідної природи. На відміну від розмовної, музична мова  зрозуміла без перекладу.