Неділя, 05.05.2024, 16:23
Приветствую Вас Гість | RSS
Категории раздела
Звукові казки про музику [0]
Звукові казки про музику
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архив записей
Мини-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя музичного мистецтва Ткаченко Олени Миколаївни

Урок№7 у 1 класі Тема : Музична стежина

Мета  уроку  :  Навчальна: узагальнити  розуміння учнями ланцюжка «композитор – виконавець - слухач», вокальної та інструментальної музики  (хорової та  оркестрової),

Виховна: виховувати  любов  та  інтерес  до  музики.

  - виховання  відчуття  ритму  на  уроках музики.

Розвиваюча: розвивати вміння розрізняти різні настрої у творах мистецтва;

              -виховувати художній смак.

Корекційні  завдання:

-  корекція  дикційно – співацького апарату  та фонематичного  слуху;

-   корекція  правильної  постави  під  час  співу;

-   корекційний  розвиток  моторних   функцій  і  дихання;

Наочні  посібники: малюнок калини, портет В.Верменич.

Музичний  матеріал: віночок  українських народних творів, В.Верменич «Калинова  пісня»

Т. Н. З : магнітофон, дитячі інструменти.

Хід   уроку.

I . Організаційна частина. Музичне  вітання.

ІІ. Актуалізація  опорних знань.

На минулому уроці ми з вами познайомилися з чарівниками  музикантами, які вміють створювати музику. Я нагадаю вам вірш, а ви уважно послухаєте , і мені скажете, чому музиканти названі добрими чаклунами.

         1.Робота над віршем «Музиканти чаклуни» (підручник, с.29).

Музиканти- чаклуни !

Вміють створювать вони :

пісню – радісну для свята,

колискову – немовлятам,

танці плавні і веселі –

для палацу і оселі,

марш, з яким ідуть солдати..

Та хіба все розказати !

У музик – майстерні руки,

І сплітають вправно звуки

В диво – музику – вони –

Справжні добрі чаклуни !

- Чому музикантів називають чаклунам? Тому, що вони створюють та виконують різну музику

- Хто пише музику? Хто її виконує? Пише музику – композитор, а виконує – виконавець.

Отже, музикантами називають композиторів, співаків, виконавців на музичних інструментах.

Композитор – це людина, яка створює музику

Виконавець – людина, яка виконує музику

Поясніть, а як музика приходить до нас ?

Так, молодці, дійсно – композитор створює музику, виконавець – виконує, а слухач, тобто ми з Вами її слухаємо.

 ІІІ. Оголошення теми уроку. Музична стежина

Композитори, виконавці та інші музиканти  створюють музику  для слухачів. Сьогодні  ми  помандруємо  музичною стежинкою  і  дізнаємось, куди  вона  приведе.

         1.Робота в зошиті (с.16). Підручник ст . 30

- Хто  пише музику? (Композитор – їжачок.)

  • - Хто  її  виконує? (Виконавці – собачка і гусачок.)
  • А хто  уважно  її слухає? (Слухач – котик.)

- Вкажіть стрілочками по колу, як  музика  приходить  від  автора  до  слухача.

- Розфарбуй, ким  буваєш ти: композитором, виконавцем, слухачем.

Отже, музична стежина  привела  нас  до  слухача.

Музична стежинка : композитор – виконавець- слухач

А скажіть, чи жила б музика на світі, як би не було хоча б одного з цього ланцюжка? Ні, адже кожен виконує свою роль, яка однаково важлива для музики. Отже, щоб музика дійшла до нас вона повинна пройти музичною стежинкою : композитор – виконавець- слухач

Отже можемо зробити висновок, що ми являємся одним із елементів музичного ланцюжка, ми з вами хто ? – Так, слухачі

Пригадайте і розкажіть, як потрібно слухати музику ?

2.Бесіда  про  правила  слухання  музики.

- Як  треба  слухати  музику: тихо  чи  гамірно, зосереджено, вдумливо, уважно  чи  поспіхом?

Запамятай!    Слухай  музику  від  початку  до  кінця.

                Будь уважним, не відволікайся.

               Намагайся зрозуміти, які почуття

               виражає музика, про що розповідає.

А зараз ми з вами послухаємо музику, але для початку пригадаємо, як називається музика для співу ? (Вокальною)

Музика для виконання на музичних інструментах ? (Інструментальною)

IV. Слухання   музики.

         (Для слухання запропоновано  віночок українських  народних  творів у хоровому  та  інструментальному виконанні).

1.Бесіда  на  основі  прослуханих  творів.

Ми з вами зараз прослухаємо музику, одну з них виконує хор, а іншу оркестр.

- Уважно послухайте  музику. Спробуйте  розрізнити звучання хору  й  оркестру.

Розгляньте малюнок, хто на ньому зображений ст.31 (Диригент)

- Подумай, хто  такий диригент. Яка  його  роль  у  музиці?

Диригент керує хором чи оркестром. Він головний і його мають всі слухати. І тільки тоді, коли музиканти і співаки виконують все, що їм говорить диригент, тоді і звучання музики приносить нам задоволення.

Музичний словничок : Диригент – керівник хору чи оркестру.

- Який  настрій  створює  музика? Чим  вона тобі сподобалась?

         2.Робота в зошиті (с.17).

- Поєднай  слова  у  жовтих прямокутниках  зліва  з  потрібними  словами  у  правій  колонці.

Хор                                          співа

 Оркестр                                   диригує

Диригент                                 грає

Клас об’єднується в три групи (хористів, музикантів і диригентів)

Роль Незнайки виконує учень або вчитель . Вчитель зачитує речення, які склав незнайко, а учні мають виправити помилки.

1 речення Що робить хор ? (відповідь незнайки – диригує)

2 речення  Що робить оркестр ? (відповідь Незнайки – співає)

3 речення Що робить диригент (відповідь Незнайки – грає)

Кожна група має вибрати правильне речення і цим допомогти  Незнайці.

Хор-співає, оркестр-грає, диригент – диригує.

3.Виконання  раніше  розучених  поспівок  чи  пісні  хором, а також  у  супроводі  оркестру  дитячих  інструментів. 

- Продовж  речення: хор - …, оркестр - …, диригент - …,

4.Фізкультхвилинка.

А зараз ми з вами повторими вивчену пісеньку : «Веселий музикант»  Але що потрібно перед співом нам зробити ? Так розспіватися .

Давайте пригадаємо співацьку поставу :

Щоб правильно співати, треба сісти, або встати,

Спинки рівні, як тростинка, руки вниз, чи на колінця

Ось наш світлофор, який підкаже нам, як потрібно підготуватися до співу :

                           Раз –увага !!!

                 Два – вдихаймо !!!

                 Три – співати починаймо!!!

Вчитель нагадує як потрібно вдихати спокійно на повні груди. Але швидко видихувати довгим, або плавним видихом .

Музичний словничок : Розспівка – це вправа для голосу. Розспівування , готує голос для співу .

Спочатку с закритим ротом. Звук на «М» , потім : мі-ме- ма-мо-му на одному звуці.

  1. . Повторення пісні : «Веселий музикант»

Виконання пісні з рухами, імітуючи гру на музичних інструментах.

Це який твір: інструментальний чи вокальний ?

Розучування : «Калинова пісня»  В.Верменича  на  слова  М.Сингаївського.

- Відгадайте  загадку  і  скажіть, яку  пісню  ми  сьогодні  вивчимо.

         У вінку зеленолистім, у  червоному  намисті,

         Видивляється у воду на свою  хорошу  вроду.  (Калина)

- Що ви можете  розповісти  про  цей  кущ?

- Чому  люди  садять  його  біля  своїх  осель?

- Чому  калину  вважають  лікарською рослиною?

1.Виконання  пісні  вчителем.

- Який  настрій  створює  ця  пісня?

- Які  почуття  вона  передає?

2.Розучування  пісні  за допомогою  малюнка  у підручнику (с.32)

Погляньте які нотки-калинки: різні чи однакові ? Що нового ви побачили на малюнку ? Так, там з’явився новий знак, який зветься – пауза.

Музичний словничок : Пауза – перерва у музиці. У музиці пауза позначається спеціальними знаками, так, як і нотки, бувають  довгі та короткі паузи).

Проплескайте ритмічний малюнок пісні, тут на кожний знак – хлопок. Пауза – розводимо руки в сторону.

- Виконуйте  пісню  легко  та  лагідно. Передавайте  у  співі  свої  почуття  до  рідного  краю.

- Яка  це  пісня? (Весела, спокійна, сумна, похмура, жартівлива.)

VI. Підсумок  уроку.

  • Хто  такі  виконавці? Як  називають  великі  виконавські  колективи?
  • Розгляньте малюнки, і поміркуйте, де ви можете поринути у світ музики, як слухач і виконавець ? (Слухачі – на концерті, у цирку). Виконавці – (у колі друзів)
  • Як  треба  слухати  музику?