Вівторок, 08.07.2025, 09:37
Приветствую Вас Гість | RSS
Категории раздела
Звукові казки про музику [0]
Звукові казки про музику
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архив записей
Мини-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт вчителя музичного мистецтва Ткаченко Олени Миколаївни

В гостях у цирку

Бесіда про особливості зв’язків між цирковим та музичним мис­тецтвом.

Читання вірша.

Хочу в цирк

Хочу в цирк, бо там дива,

справжня казка ожива.

'                   Хитрі фокуси, малята,

намагаюсь розгадати.

Ось під куполом вгорі

на потіху дітворі

виступають акробати.

Хочу з ними політати.

На арені — силачі.

У них гирі — за м’ячі.

Ними бавляться охоче.

Також спробувати хочу.

Чи з жонглером по канату

мрію рушити завзято.

Та зізнатися боюся,

бо не візьме в цирк матуся.

Леся Вознюк

Пригадайте циркову виставу; можна її уявити без музичного  супроводу? Музика ніби пов’язує всі номери в один сценарій, єдиний  сюжет. Для створення циркових програм, які мають розважальний  характер, завжди залучають спеціалістів, котрі пов’язані з різними  видами мистецтва: театральних та циркових режисерів, балетмейстерів, композиторів, акторів, спортсменів, музикантів-виконавців,  сценографів, декораторів, бутафорів, костюмерів та ін.                                                                                                            

Музика супроводжує всю циркову виставу. Разом з клоуном вона , «сміється», злітає у височінь з гімнастами, зачаровує ілюзією, «цокає та підстрибує» разом з вершниками та акробатами, насторожує та  підказує сюрпризи, змушує сміятися, хвилюватися, захоплюватися і радіти. Циркові артисти демонструють під музику свою майстерність  та надзвичайні можливості. Так, серед безлічі музичних творів є ті,  які найчастіше звучать у цирку. Вони невеликі за обсягом, мають  нескладну будову, яскраво виражену динаміку, характер. Багато з  них були написані композиторами для театральних вистав, балетів,  опер та оперет.                                     

Музичне сприймання. Ж. Оффенбах. Галоп із оперети "Паризький балет».   

Аналіз музичного твору.

Яка музика звучить? Визначте її характер.

Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати? 

Чим ця музика нагадує циркову виставу: ритмом, темпом, динамікою чи характером?                  .

Охарактеризуйте засоби музичної виразності твору.

Відомості про композитора Ж. Оффенбаха.

Жак Оффенбах (Ебершт Якоб) — французький композитор XIX століття, один із засновників класичної оперети. Створив музику до . понад 100 оперет. У 1855 р. відкрив маленький театр «Буф-Паризьєн». Його оперети, дотепні й життєрадісні, сповнені барвистою музикою, то ліричною, то каскадною, полонили усю Європу.     

Музичний словничок

Галоп — це стрімкий, веселий бальний танець XIX століття.

Бесіда про особливості циркового мистецтва.

Цирк — не лише розвага; це мистецтво, що має свою історію та характерні особливості.

Зазвичай це кругла будівля з ареною (манежем) і трибунами для глядачів. У цирку відбуваються видовища, що супроводжуються  музичною ексцентрикою, які демонструють силу і відвагу циркових і артистів (силачів, акробатів, повітряних гімнастів, жонглерів, еквілі­бристів, ілюзіоністів, фокусників, вершників, велофігуристів, борців, муштрувальників свійських і приборкувачів диких тварин тощо) з інтермедіями-буфонадами клоунів, пантомімою і меломімою.

Цирк існував ще у Стародавньому Римі, але тоді мало нагадував мистецтво. Це були кінні змагання зі швидкісної їзди на колісницях, бої гладіаторів тощо.                                      

Зародження цирку в Україні почалося з виступів акторів-скоморохів, жонглерів та циганів з ведмедями на ярмарках. Згодом з’явилися театралізовані кінні каруселі, мандрівні цирки та звіринці. І аж на межі ХІХ-ХХ ст. стали будувати приміщення для цирку.

У цирковому мистецтві об’єднані: театр, музика, дресура, акро­батика, кінна їзда, гімнастика, мистецтво ілюзії та фокусів тощо.

Цікаво, що ще з часів античності у цирку розвивалась майстерність кінної їзди та кінних перегонів. Клоунада, акробатика, жонглювання, дресура тварин, еквілібристика, фокуси тривалий час існували як окремі жанри, що об’єднались під куполом цирку відносно недавно.

У давній цирковій виставі було три відділення:

акробатичні та гімнастичні номери: робота на трапеції, кана­тохідці, силові атракціони;

сценки з народного побуту;

арлекінади, пантоміми та п’єси з репертуару народного театру.

Між музикою і цирком є багато спільного. Вся циркова вистава супроводжується грою естрадно—духового оркестру.

Виконання творчого завдання.

Послухайте твір Ж. Оффенбаха ще раз. Візьміть олівці та зобразіть маски своїх улюблених циркових героїв відповідно до настрою музики.

Поспівка.

Виконання пісні. «Крилата гойдалка» із фільму «Пригоди Елек­троніка». Сл. Ю. Ентіна, муз. Є. Крилатова.

 

 

Проспівайте пісню під караоке

 

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

  • Як пов’язана музика з цирком?
  • Які номери існували в давній цирковій виставі?
  • 3 якими видами мистецтва поєднане циркове мистецтво?
  • Хто виконує музику в приміщенні цирку?
  • Хто з циркових героїв є вашим улюбленим? Яка музика від­повідає його образу?

Домашнє завдання.

Послухайте музику. Які з прослуханих музичних творів підходять для супроводу циркових номерів?  

Поміркуйте, які циркові артисти можуть виступати під мелодію пісні «Крилата гойдалка".