Розучування пісні.
Ми вивчимо українську народну пісню-закличку «Іди, іди дощику». Навесні і влітку дуже потрібний дощик, щоб городина добре вродила. Якщо буде посуха, не буде врожаю, і тоді селяни в давні часи переживали голод. Тому закликали дощ піснями, як ось ця. Послухайте.
Слухання: Укр.нар.пісня «Іди, іди дощику!»
Звучання почутої пісні відрізняється від того, як її співав народ у давні часи. Для сучасного складу інструментів і виконавців потрібно пристосувати записану у народному виконанні пісню.
Музичнй словничок
Обробка народної вокальної музики – це видозмінення народної пісні за допомогою специфічних музичних прийомів.
Розучування: Укр.нар.пісня «Іди, іди дощику!»
Проспівайте пісню "Іди, іди дощику
Продовжимо розучувати пісню А.Олейнікової «Рушничок»
Розучування: пісня А.Олейнікової «Рушничок»
Заспівайте пісню під караоке
Діти, що для вас літо? Річка, сонце, засмага, канікули, гості,фрукти,радість, відпочинок, а ще гроза і дощ. Наближається літо! Зустрічаймо його! А якою може бути музика літа? Це дзвінкий спів пташок, гудіння бджілок і джмеликів, тихий шелест листя, а ще грім, блискавка і злива, одним словом – гроза. Саме музику про грозу ми сьогодні послухаємо. Композитор Антоніо Вівальді третю частину концерту «Літо» назвав «Гроза». Послухайте твір.
Слухання: А.Вівальді . Пори року. Концерт №2 «Літо» Ч.3 «Гроза»
-У якому темпі звучав твір? (У швидкому)
-Чи змінювалася його динаміка? (Так, гучне звучання змінювалось тихішим, як під час грози)
-Хто виконував твір? (Оркестр).
Кожен інструмент оркестру виконував свою партію.
Музичний словник
Музична партія – це нотний текст, що виконує окремий музикант в оркестрі.
-Де виконують концерти? (У філармонії). Оркестр під час концерту знаходиться у місці між сценою і глядацькою залою. Воно нижче сцени і підлоги глядацької зали, тому називається оркестровою ямою. Глядачі не бачать оркестрантів, але добре чують. І ми зараз разом з героями мультфільму потрапимо до глядацької зали і оркестрової ями філармонії. Ця історія про те, як батьки привели своїх дітей на прослуховування класичної музики. І коли настав антракт, то діти не пішли в буфет, а заскочили в оркестрову яму. І що тут почалося! ..Діти перепробували всі інструменти, якісь з них навіть зламали ...
Але тут з'явився цвіркун - Антоніо Иннокентьевич Сверчінскій! Він музичний хранитель! І він розповів, що через те що діти неправильно поводилися з диригентською паличкою і музичними інструментами - музика пішла! І потрібно її рятувати, а для цього треба йти в музичний місто і просити музичні інструменти повернутися. Отже, до вашої уваги мультфільм «Відеть музику» (на російській мові)
Перегляд мультфільму «Відеть музику»
Підсумки уроку
Сьогодні ми з вами почули, як змалював грозу композитор А.Вівальді і розучили укр.. нар. пісню-закличку «Іди, іди дощику!», повторили пісню А.Олейнікова «Рушничок».