Діти, про що цей вірш?
Ці рядочки — голубі,
в них літають голуби,
достигають синьо сливи
і дзвенить весела злива.
А оці рядки — зелені,
тут і липи, тут і клени,
тут і травка, і лужок,
і пахучий огірок.
Ну, а ці рядочки — жовті,
в них і сонечко, і жовтень,
все навколо в позолоті —
це, звичайно, їх робота!
Тут горить гвоздики око
І на вулицях широких
Прапорів хлюпоче повінь,
ось чому рядки — червоні.
А оці рядки від снігу
ще вночі сіяли сріблом,
але вранці сонце встало —
і сніжок на них розтанув...
Правильно про веселку. Всі знають що це за явище в природі? Так, це красива різнокольорова дуга в небі, яка з’являється після дощу. Хто з вас бачив райдугу?
Раз — і пішов дощик, два — засяяло сонечко, три — з’явилася різнокольорова веселка.
Митці присвячували барвистій райдузі вірші, картини, музичні твори.
Як цікаво передати веселку музичними звуками! Але ж у музиці немає кольорів. Проте спостерігаючи веселку після дощу , можна передати в музиці своє захоплення від цього прекрасного явища.
Відомий композитор Сергій Прокоф’єв передав свої враження від дуже захопливого явища. За допомогою відповідей на загадки, спробуйте відгадати від якого саме.
Коли падаю я з неба
Люди кажуть: «Так і треба.
Восени тоді вважай
Буде добрий урожай!» (Дощ)
В небо дощиком занесло
Різнобарвне перевесло. (Веселка)
Твір називається «Дощ і веселка».
Ось композитор С.Прокоф'єв в своєму творі «Дощ і веселка» передав свої враження. Прослухаємо цю музику.
Слухання: С. Прокоф’єв. «Дощ і веселка»
Аналіз-інтерпретація музичного твору
— Про який дощ і веселку розповіла музика? Як іще ви б назвали цю п’єсу? Яким ви уявили собі дощик? (Літній, добрий, під ним хочеться побігати). Поясніть, якими звуками зобразив дощик композитор? (Високі звуки, негучні, дощик веселий). А як музика розповіла про Веселку? Яким би музичним інструментом ти доповнив цю музику? Підіграємо.
Імпровізація (пластична)
У п’єсі С. Прокоф'єва «Дощ і веселка» передано два образи, вони постійно між собою
розмовляють або грають. Давайте ще раз послухаємо цей твір, а під час слухання спробуйте показати рухами рук зміну образів:
Дощик — ударами пальчика по долоньці, Веселка — рухами рук над головою.
(Повторне слухання С. Прокоф’єв «Дощ і веселка»)
Фізкультхвилинка "Дощик капає зі стріхи"
Вокально-хорова робота
Розспівування.
Розучимо розспівку
А зараз будемо співати розспівку з рухами
Розучимо пісню
Музикування.
Уяви, що пішов дощик. Проплескай його ритм. Вибери музичний інструмент , на якому ти зможеш передати музику дощу. Поімпровізуй.
Підсумки уроку
- Чи сподобався вам наш урок? Що нового ви узнали? Чим поділитесь зі своїми батьками?
- Яку пісню розучили?
- Чи може музика передати явища природи?
Домашнє завдання (за бажанням): поспостерігати за природними явищами й поміркувати, якою музикою ви змогли б передати свої враження від побаченого і почутого.